Sobretot, un Passeig

1961_Urbanitzacio1f (1)De la rotonda (que no plaça) d’Alfonso Comín fins la rotonda (que no plaça) de Karl Marx hi havia un Passeig. Un passeig per on un servidor anava caminant cada dia de Montbau al cole (als Salesians d’Horta) i més tard ( ja amb la Ronda), per on mon pare es recuperava d’un infart caminant 4 kilòmetres al dia a peu plà. Sí, caminant. Les valls son ideals per passejar.

2017-07-20 10.05.15

Avui han començat unes obres a la Ronda de Dalt. Abans d’ahir (literalment abans d’ahir), ens van dir que tenen relació amb un cobriment. Un mur, que ha d’aguantar una llosa, que es veu que després serà alguna cosa que, encara que no sabem encara què serà, potser servirà per ofegar les reivindicacions d’uns veïns que estan per allà dalt donant la llauna des de fa un temps (25 anys).
Quan no hi ha mirada llarga (Plans), suposo que no es pot esperar més que anar donant patades a la piloteta. Anar fent projectets i, qui dia passa any empeny. Anar fent fraccions , LOTS, i mira, ja trobarem després com els lliguem tots plegats. Es veu que les obres que han començat avui son les de la Fase 1A del Lot 2.
I anant fent no t’adones que corres el perill de no tenir un relat, un discurs, un fil, un guió, un lligam que ho cusi tot.
N’hi ha que no volem que passi això. I fa temps que reivindiquem recuperar el Passeig de la Vall d’Hebron. Mira vés, pel sol fet que passejar és barat i molt I molt saludable.
Així doncs si us plau, per sota, pel costat, cobert, enjardinat, pavimentat, equipat,… ja es veurà, però si us plau,  PER SOBRE DE TOT, un Passeig per caminar.

Autor: linia de terra

Arquitecte inquiet i en constant recerca sobre com millorar l'hàbitat humà a través de la renovació urbana de l'espai públic. Republicat.

4 pensaments sobre “Sobretot, un Passeig”

  1. És ben be això Joan: un passeig per les persones. Un espai de relació sense entrabancs per uns veïns massa avesats a pujar i baixar contínuament.

    M'agrada

  2. Joan, d,acord amb tu. Ens mereixem completar la ronda per a cotxes, escala ciutat, amb el passeig per a persones, escala barris. Per què ampliar tant un àmbit i fer-ho complex i difícil? Per què començar per un lloc queno sembla tan necessar? Per què no fer propostes més ambicioses amb noves tecnologies e innovació urbana en un tema que no té fàcil solució amb les eines de sempre?

    M'agrada

    1. Jo m’imagino un Passeig no només pels barris Fidel , per la ciutat.
      En un entorn d’activitat al voltant de l’oci i la salut amb la ciutat sanitaria de l’Hospita obert com a motor i nou no de de centralitat.

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

A %d bloguers els agrada això: